Odă mamei

El Faro de los Orcas

Spune-mi, ce contează?

 

Au dat mereu vina pe ea.

Oare de ce?

L-a născut. Atât.

L-a purtat în burta ei. Șapte luni.

L-a așteptat.

L-a născut. Și atât.

L-a acceptat. Ei au aruncat cu pietre în el.

Ea l-a crescut.

Și a învățat să îl iubească.

 

Spune-mi, ce contează?

 

Ce știi tu despre el?

Nimic!

Ea știe tot.

Tot!

Îl aude când plânge. Nu râde aproape niciodată.

 

Spune-mi, ce contează?

 

Dragostea sau urâciunea?

Nisipul sau marea?

Viața sau moartea?

Oamenii sau Dumnezeu?

Smerenia sau trufia?

Știi…

Orcile, în libertate, nu au ucis niciodată oameni.

 

Nu am mai scris de un an.

Nu mai aveam despre ce.

Și m-am încurcat în viață.

Dar când mă voi face bine voi scrie din nou.

Despre un râu care se varsă printr-o cascadă în alt râu.

Iar sunetul lui e asurzitor.

Un țipăt strident care te vrăjește

Și te ispitește spre moarte.

 

Spune-mi, ce contează?

Bunăstarea mea sau sărăcia lor?

Zbuciumul meu sau urletul lor?

Fericirea mea sau fericirea lor?

 

Natura nu e crudă. E dreaptă.

Orcile, în libertate, nu au ucis niciodată pe nimeni.

 

 

Un gând despre „Odă mamei

  1. Cosmisian spune:

    Conteaza ca scrii. Conteaza sa scrii. Conteaza cand scrii. Conteaza ca orcile sunt libere si te lasa sa le inscriptionezi ode pe spate.
    Conteaza ca eu sunt aici sa te citesc?

Lasă un răspuns

